GPS
satellieten die signalen uitzenden waardoor je op de aarde je positie kunt bepalen.
Dat systeem (nu nog gebaseerd op de USA satellieten) heeft een tolerantie.
In TomTom en aanverwante navigatiesystemen is dat niet zo zichtbaar om dat het systeem ervan uitgaat dat je je met de auto wel op de weg zult bevinden en corrigeert de aanwijzer daar dan ook naar. Bij parallelbanen zie je dus wel eens dat je zomaar van baan wisselt.
Niet zoveel aan de hand bij navigatie.
Bij de tariefberekening wel.
Stel je rijdt op de parallelbaan (laag tarief) maar het systeem plaatst je op de hoofdbaan (toptarief).
Later krijg je de rekening thuis. Je snapt het niet.
En ga het dan maar eens uitleggen.
Verdedigers zullen zeggen: Ach dat werkt soms in je voordeel en dan weer eens in het nadeel, dat middelt zich uit, niet over zeuren.
Oftewel: het systeem wordt zelfvervullend; je mag niet zeuren en alle afwijkingen worden over de burger heen weggemiddeld.
Da's wel erg gemakkelijk.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten